martes, 4 de noviembre de 2014

Ondorio orokorrak

Gai bakoitzaren inguruan ateratako ondorio nagusiak islatuko ditut hemen, garrantzizkoenak, laburpen gisa, landutako gai desberdinak lotzen saiatuz.

Egun irudien munduan bizi gara, baino ez dugu ahaztu behar irudiak eraikitze bat direla; errealitatea interesen arabera modaltzen dugu. Horretarako, forma, kolorea, ehundura, argia, efektuak … konbinatuko ditu, irudi erakargarriak suertatzea bilatuz.

Erakargarriak izanik, horiek haurrak liluratu eta egunero ikusgai dituzten horiek kopiatzen saiatzen dira etengabe; haientzako ikusten duten hori besterik ez da existitzen; horregatik, ikusten dituzten horiek estereotipo bilakatzen dira, orokortasuna eta uniformetasuna gailentzen direlarik, banakako zein adierazpen naturalaren gainetik.

Eragin negatibo hori positibo bihurtzeko, helduen interferentzia ekidin  eta eredu aniztasuna eskainiko da, interesen araberako aukeraketa kritikoa eman dadin, adierazpena pertsonalagoa zein aberatsagoa bihurtuz. Aldaketak zein desbideratzeak aurkeztu ditzaketen eskemak baliatu behar ditugu horretarako.

Eredu ditugun irudi horien bidez komunikatu nahi dena, modu esplizitu zein inplizituan,  eragina dute gugan, eta horregatik horien aurrean jarrera kritiko bat esnatu eta garatzea ezinbestekoa da. Ezinbestekoa da beraz, ikasgaiak biltzen dituen eta haren izaera diren hiru dimentsioak lantzea, hautematzailea: aztertzen ikasi, jakin eta aztertutakoa ulertu barne duena.

Hezkuntza Artistikoa, beraz, ez da soilik irakasleak materialak banatu eta guk horiek gure nahieran moldatu eta erabiltzea, dibertitzen garen bitartean; Hezkuntza Artistikoa gero eta gutxiago lantzen diren eta gure oinarri diren aspektu afektibo, emozional eta estetikoak lantzeko ikasgai aproposa dugu.

Ondarea izan daiteke horretarako gai egokia. Ondarea elementu materialak, publikoak, iraganekoak, guztion ezagun … direlakoaren ustea argia da. Baino ondarea oso subjektiboa da, eta ez da objektu sinple bat. Ondarea norbanakoaren altxor oso preziatua da, gugan eragiten duen sentimendua ulertzeko ezagutu beharreko erlazio bereziak tartean dituenak. Elementu inmaterial horiek dira ondarearen funtsa; gure nortasunaren erreferente izan daitezke, eta beraz, ez du zertan iraganeko kontua izan behar.

“Ez al da posible edozein irakaskuntza-ikaskuntza eduki ondarea bihurtu?” Izan ere, norbanako zein talde batek dituen interesak baitira hura ondare bilakatzen duenak.

Eta ondarea dakarten emaitza arrakastatsuengatik gero eta gehiago erabiltzen diren proiektuen bitartez landu daiteke. Nahiz eta curriculumaren mugetatik haratago joan, eta testuliburua oinarri ez izanda, asko dira landu daitezkeen eduki, jakintza zein gaitasunak, modu dinamiko, ludiko eta motibagarrian. Hauetan gainera, ikaslea protagonista izanik, ikaskuntza-prozesuaren parte aktibo izanda, langile, baloratua, egindakoaz harro, eta bere buruan sinetsiko du; ikaskuntza esanguratsua da oso gainera , ikasleek haien ikaskuntza propioa bultzatzen baitute.

Jarrera hau da ebaluatu beharko zena, eta ez askotan urduritasunak eraginda traizionatzen gaituzten azterketak. Gehienbat ikaskuntza prozesua behatzea da garrantzizkoa, horretan argi islatzen baita ikasleen jarrera, ikaskuntza prozesuan aurrerapenak eta garapenak emateko gogo eta nahiak; esaten den moduan, esfortzu guztiak, bere saria du, eta hein handi batean horren araberakoa izango beharko zen  ebaluazioa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario