Betidanik
izan dut buruan Magisteritza ikastearen ideia, Gorputz Heziketako
irakasle bezala aritzea gustatuko bailitzaidake. Haurrekin aritzea
benetan gustoko dudan zerbait da; Berriozarko Mendialdea II
ikastetxean praktiketan egon nintzen bitartean bizitako esperentzia
benetan atsegina eta aberasgarria izan zen.
Aurretik
esan bezala Gorputz Heziketako irakasle bezala aritzea gustatuko
litzaidake, nire afizio handienetako bat txikiekin elkarbanatzen
dudan bitartean. Kirola da nire hobby nagusia. Gainera haren praktika
haurtzaroan ezinbestekoa ikusten du, haurrek bizi osasungarria
izatera ohitzeko, elikadura egoki baten bitartez, eta adin horietan
hain ohikoak diren obesitatea bezalako gaixotasunak ekiditen
saiatzeko.
Dakigunez,
haurtzaroa da haurraren etorkizuna baldintzatuko duen etapa nagusia;
beraz, etorkizunean autonomo eta aski izatea baimenduko dioten
baloreak irakastea garrantzizkoa ikusten dut. Muga eta helburuak
finkatu eta horiek erdiesteagatik borrokatzen irakatsi beharko zaie,
baino apaltasuna, errespetua eta begirunea bezalako baloreen pean,
baztertzeak alde batera utzita. Egokia eta beharrezkoa da garaile
suertatzeko nahia eta desira izatea, noski, baino hura kontrolatzen
irakatsai beharko zaie, arrakastatsu suertatzeko gainontzekoak
zapaldu eta gutxiesteko inolako beharrik ez dagoela ikusaraziz.
Kontzientzia
da garrantzizko eta zeresan handia duen beste baloreetako bat; duten
oro baloratzen irakatsi behar zaie, duten hezkuntza estimatzen, duten
ingurunea balioesten, haiek laguntzeko prest dagoen kide eta lagun
oro aintzat hartzen, haiek dituzten antzeko jarrerak barneratu
ditzaten saiatuz.
Honekin
batera, egunero, ikastetxean gehienbat, mintzatzen duten hizkuntzaren
baloratzea nabarmendu beharko zai, gero eta gehiago baitira nahiz eta
D ereduan ikasi haien irakasleei gazteleraz hitz egin eta erantzutea
berdin zaienak. Hizkuntza bat menperatzeak, edozein izanda ere, duen
garrantzia eta dakarren aberasgarritasuna ikusarazi beharko zitzaien;
hizkuntza bat galtzea, eta are gehiago hura ikastea ukatu oker
handienetakoa da. Gauzak horrela, haurrak haien hizkuntza den honetan
hitz egiteko motibatu beharra dira.
Irudimena
eta sen-artistikoa ere garrantzizkoa da ere, izan ere dena ez da
logikoa eta dena ez ditu 1+1=2 bezalako antzeko proposizioak
jarraitzen. Askotan, ohikoak eta egunerokoak izan ez daitezkeen
egoera desberdineei aurre egiteko sortu beharko dute, asmatu, ikertu,
erantzuna bilatu... Horregatik sormena landu eta garatzearen
garrantzia. Jolas eta kirol berriak asma ditzaten aginduko nieke,
teknologia berriak denbora tarte batean, behintzat, alde batera utz
ditzaten saiatuz; tristea eta larria da haurrak haien buruak baino
handiagoak diren tresna-teknologikoekin eskuetan ikustea,
bideo-jokoak besterik ez eta teknologia-munduan murgiltzea besterik
ez dutela buruan. Pantailaren aurrean ematen dituzte orduak eta
orduak, haien lagunekin bizi ditzaketen ekintza ahaztezin eta
liluragarri ugariez disfrutatu beharrean, guk gure garain egin izan
genuen bezala.
Aurretik
esandako guztia era egokian aurrera eramateko, beharrezkoa da izango
ditugun ikasle denak sankon ezagutzea; honakoa da haiek momentuoro
beharrezko duten erantzun egokia emateko modu bakarra. Haien nahiak
eta desirak, kezkak eta egonezinak ezagutzea gustatuko litzaidake,
haiek gidatzen saiatu eta beharrezkoa izango duten laguntza ahalik
eta modu egoki eta eraginkorrenean jasotzeko.
Bukatzeko,
dakigunez, hezkuntza da gure haurrak ezjakintasunean hezteko sistema
bakarra. Beraz, gure haurren eskubide den hezkuntza hori, erakoa eta
modu aproposean jasoa izateagatik borrokatu beharko dugu, haur horiek
beharrezko balore egokiak barneratu eta benetako hiritar eta gizakiak
bihurtu daitezen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario